شصتمین کنگره جهانی فدراسیون بین المللی معماری منظر (IFLA)، به میزبانی اتاق معماران منظر ترکیه UCTEA، با موضوع “کد قرمز برای زمین” بین 4 تا 6 سپتامبر 2024 در استانبول برگزار می شود.

زمین در حال تجربه نرخ بی سابقه ای از تغییرات است. همه ما با “Code Red” زندگی می کنیم. ماهیت بی مقیاس و بی حد و حصر بحران های زیست محیطی، تخریب غیر قابل برگشتی را در محیط های خشکی، جوی و آبی ایجاد می کند که به همه جانداران و زیستگاه های آنها آسیب می رساند. تعداد قابل توجهی از جمعیت جهان روزانه تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی و بلایای شدید، با تخریب معیشت، تغییر کاربری اراضی، تجاوز به زیستگاه، انقراض گونه‌ها، و جرایم حیات وحش قرار می‌گیرند که تهدیدی قابل توجه برای آینده زمین و همه موجودات است.

در همین راستا، شصتمین کنگره جهانی ایفلا 2024 از بشریت می‌خواهد تا برای جلوگیری از بدترین تأثیرات بحران‌های زیست‌محیطی اقدامی فوری انجام دهد. کنگره با اذعان به مسئولیت انسانی، از سیاستگذاران، متخصصان، دانشمندان و افراد روی صحنه دعوت می کند تا گفتمان و مسیری را برای آینده زمین ایجاد کنند.

با توجه به معماری منظر به عنوان یک عمل حرفه ای و آکادمیک که عمیقاً ریشه در رابطه محیط های ساخته شده با طبیعت دارد، در نظر داریم نقش میانجی/واسطه گر و کاتالیزور معماری منظر را برجسته سازیم و از پژوهشگران، محققان، مربیان و دست اندرکاران محترم دعوت به عمل آوریم. به این کنفرانس مهم جهانی بپیوندید.

این کنگره سه روزه در نظر دارد تا به جای (دوباره) اشاره به مشکلات، تأثیرات انسانی بر روی سیستم زمین را مورد بحث قرار دهد و سناریوهایی را با تشکیل یک زمینه تعامل کنش محور ایجاد کند.

مهلت ارسال چکیده تا 19 فوریه 2024 تمدید شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

کنگره جهانی ایفلا، استانبول 2024 (ifla2024.com)